Behandling av personuppgifter för dig som är aktuell i ärende om lägenhet för bostadssociala ändamål
Här är information om vilka av dina personuppgifter vi behandlar för dig som är aktuell i ärende om lägenhet för bostadssociala ändamål.
Notera att du när som helst har rätt att invända mot en eller flera behandlingar av dina personuppgifter samt att du har rätt att när som helst begära information om vilka av dina personuppgifter som vi behandlar och för vilka ändamål. Kontakta socialnämndens dataskyddsombud om du har invändningar mot ett eller flera av ändamålen. Du har även rätt att lämna ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten om du anser att vi behandlar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt.
Kontaktuppgifter till kommunens dataskyddsombud.
Lämna ett klagomål på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats.
Lagliga behandlingsgrunder
Vilka lagliga behandlingsgrunder som finns för behandling av personuppgifter bestäms i dataskyddsförordningens (GDPR) sjätte artikel.
Vår lagliga behandlingsgrund för behandlingen av dina personuppgifter är att vi behandlar dem som ett led av vår myndighetsutövning, om du omfattas av någon av följande lagstiftningar:
Om du inte omfattas av någon av dessa lagstiftningar är den lagliga behandlingsgrunden av dina personuppgifter att vi behandlar dem för att kunna fullgöra ett avtal med dig.
Tabell över personuppgiftsbehandling
Följande tabell innehåller mer detaljerad information om hur vi behandlar dina personuppgifter.
Om du läser denna sida på en mobil enhet med liten skärm rekommenderar vi att du öppnar tabellen i länkad PDF-fil.
Tabell med information om behandling i PDF-format.
Ändamål för behandling |
Personuppgiftstyp |
Mottagare av personuppgifter |
Lagringstid |
Kontakta hyresgästen. | Namn, personnummer, adress, telefonnummer, mejladress. | Personuppgiftsansvarig socialnämnden genom anställda hos Vård och omsorg. | I enlighet med nämndens informationshanteringsplan. |
Fakturera hyresgästen. | Namn, adress. |
Personuppgiftsansvarig socialnämnden genom anställda hos Vård och omsorg. Personuppgiftsbiträde Kommunstyrelsen genom personal hos ekonomienheten. Underbiträde CGI Sverige AB genom verksamhetssystem Raindance. |
Minst till och med det sjunde året efter utgången av räkenskapsåret enligt lag om kommunal bokföring. |
Journalföra på ett sätt som uppfyller lagkrav och verksamhetens behov. | Namn, personnummer, adress, telefonnummer, mejladress. Olika personuppgifter som är nödvändiga för att journalföra på ett sätt som uppfyller lagkrav och verksamhetens behov. Exempel på sådana personuppgifter kan vara information om eventuella störningsärenden. |
Personuppgiftsansvarig socialnämnden genom anställda hos Vård och omsorg. Personuppgiftsbiträde Tieto genom verksamhetssystem ProCapita/Lifecare. |
I enlighet med nämndens informationshanteringsplan. |
För dig som haft ett andrahandsavtal i 36 månader:
Efter 36 månader kan du bli aktuell för att få ett förstahandsavtal hos Bostads AB Svedalahem. Om du blir aktuell för att teckna ett förstahandsavtal överförs följande personuppgifter till Bostads AB Svedalahem och behandlas enligt tabellen nedan.
Om du läser denna sida på en mobil enhet med liten skärm rekommenderar vi att du öppnar tabellen i länkad PDF-fil.
Tabell med information om behandling för dig som haft ett andrahandsavtal i 36 månader.
Ändamål för behandling |
Personuppgiftstyp |
Mottagare av personuppgifter |
Lagringstid |
Pröva om andrahandshyresgästen kan få ett förstahandsavtal utifrån parametrar som Bostads AB Svedalahem och Svedala kommun fattat avtal om. |
Namn, personnummer, adress, telefonnummer, mejladress.
Uppgifter om hyresinbetalningar och eventuella störningsanmälningar. |
Bostads AB Svedalahem. | Enligt bolagets informationshanteringsplan. |
Om förstahandsavtal tecknas blir Bostads AB Svedalahem personuppgiftsansvarig och därefter behandlas dina personuppgifter i enlighet med bolagets personuppgiftspolicy: https://svedalahem.se/integritetspolicy