Anställningsavtal, lösenord och Heroma
Kontakt
Våra medarbetare använder Heroma för att registrera arbetsförändringar och frånvaro. När du har signerat ditt anställningsavtal med e-legitimation så kommer du din första anställningsdag att få ett sms med ditt användarnamn och en länk till vår lösenords-tjänst.
Vi använder oss av digitala anställningsavtal, vilket innebär att ditt avtal skickas som pdf-fil via sms, och till din mejladress om du uppgett en sådan. Efter det att du har kontrollerat ditt anställningsavtal signerar du det med BankID. När avtalet är signerat kan det ta upp till sju kalenderdagar innan ditt avtal är registrerat i vårt lönesystem Heroma. När avtalet är registrerat och din anställning har påbörjats skickas ett sms till dig, med ditt användarnamn och en länk till vår lösenordstjänst. Du byter till ett personligt lösenord som du sedan använder tillsammans med ditt användarnamn för att logga in på Heroma.
Har du glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt digitalt om du har BankID. Kontakta vår IT-support om du inte har ett BankID.
Beställa nytt lösenord med mobilt bankid
Kontakta IT-support (Tänk på att du endast når IT-support om du har en pågående anställning hos oss och är uppkopplad på en arbetsdator.)
Nummer till IT-support om du inte har BankID är 040-626 84 00.
Har du inget BankID skrivs ditt anställningsavtal i blankettform. Meddela din chef om du inte har BankID.
Heroma
Du når Heroma både på arbetet och hemifrån.