Klagomål på livsmedel och hantering
Kontakt
Om du inte är nöjd med ett livsmedel eller har synpunkter på livsmedelshanteringen i exempelvis en restaurang eller butik ska du i första hand ta upp det med livsmedelsföretagaren. Om du inte får gehör för dina synpunkter kan du kontakta Bygg och miljö.
För att kunna hantera ärendet behöver vi följande uppgifter:
- Vilken livsmedelsverksamhet som avses
- Orsaken till ditt klagomål
Om ditt missnöje avser en specifik livsmedelsprodukt behöver vi:
- Produktens namn och tillverkare
- Batchnummer
- Utgångsdatum för produkten
Personuppgifter kan bli offentliga
De personuppgifter du lämnat kan bli offentliga om någon begär att få dem. Om du vill ha ytterligare information om hur dina personuppgifter används är du välkommen att kontakta oss.
Anonym anmälan
Du kan göra en anonym anmälan men tänk på att arbetet att utreda klagomålet kan gå snabbare och lättare om vi kan kontakta dig för att få svar på fler frågor som dyker upp under arbetet.