Stäng
Tillbaka till nyhetslistan

Digitaliseringsresan fortsätter

Publicerad 2020-12-11 kl 14:39
Uppdaterad 2020-12-11 kl 14:48

Året som har gått har inneburit en raketresa in i digitaliseringen för oss på Bygg och miljö och vi har redan lanserat två nya e-tjänster. En e-tjänst där du kan hämta en enklare karta över din fastighet, och en e-tjänst du kan använda för att anmäla installation av eldstad. Det är en rolig och utmanande resa vi gör nu, och den är långt ifrån slut.

Vad kommer härnäst?

Vi arbetar hela tiden för att det ska vara lätt att göra rätt, oavsett vilken typ av kontakt du tar med oss eller vilken typ av ärende du behöver hjälp med. Under tiden vi har hållit ut och hållit avstånd har vi funnits här, digitalt och via telefon. 2021 utökar vi också möjligheten att söka bygglov via helt nya e-tjänster som vi just nu är i full fart med att utveckla. Vårt mål är att du till sommaren ska kunna sköta alla dina bygglovsärenden, smidigare, enklare och snabbare!

Hur gör jag innan det är klart?

Innan vi lanserar våra nya e-tjänster ansöker du precis som vanligt, antingen via e-post till registrator.bmn@svedala.se, via vår befintliga e-tjänst MittBygge eller via post till Bygg och miljö, kommunhuset, 233 80, Svedala. Behöver du komma i kontakt med oss finns vi alltid tillgängliga måndagar, tisdagar och torsdagar 10–12, samt onsdagar 15–17. Du når oss på 040-626 80 00.

Har du frågor om ett pågående ärende eller vill begära ut handlingar?

Tänk då på att vara förberedd när du ringer. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt är det viktigt att du anger följande:

  • Fastighetsbeteckning.
  • Fastighetens adress.
  • Diarienummer om du har ett pågående ärende.
  • Vilken typ av handling du söker om du vill begära ut information.