Hoppa till huvudinnehållet Till startsidan

Synpunkter och felanmälan Svedala kommun

Foto: Ulrika Kestere/Scandinav

Kontakt

Svedala kommun
Kundservice
040-626 80 00
kommunen@svedala.se

Har du synpunkter på vår verksamhet? Berätta det för oss! Vi tycker det är värdefullt att få ta del av dina tankar, idéer eller förslag. Det ger oss en chans att bli bättre. Även när du hittar fel på kommunens egendom uppskattar vi att du felanmäler det till oss.

Här lämnar du en synpunkt

En synpunkt lämnar du när du vill framföra en synpunkt, åsikt eller tips på vår verksamhet – funktion och kvalitet.

Vi hanterar och besvarar din synpunkt så snart som möjligt men svarstiden kan ibland bli längre beroende på vad synpunkten gäller.

Lämna dina synpunkter, åsikter och tips

Inkomna synpunkter

Här kan du ta del av redan inkomna synpunkter med svar från kommunen.

Inkomna synpunkter med svar från kommunen

Här gör du en felanmälan

En felanmälan gör du vid fel och brister i utemiljön. Det kan till exempel handla om klotter, trasig belysning eller hål i gatan. Fyll i formuläret och markera den exakta platsen för felet på kartan.

Felanmäl fel och brister i utemiljön

Din synpunkt eller felanmälan blir en allmän handling

Vi registrerar och följer upp alla inkomna synpunkter och felanmälningar. Även dina personuppgifter registrerar vi i vårt datasystem och de blir en allmän handling. Alla har rätt att ta del av en allmän handling om den inte innehåller uppgifter som vi ska sekretesskydda.

Behandling av dina personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). 

Mer information om hur vi behandlar personuppgifter

Publicerad 2016-03-24 kl 13:28
Sidansvarig: Linda Holst
Uppdaterad 2021-10-11 kl 14:30