Hoppa till huvudinnehållet Till startsidan

Kommunikation vid en stor händelse eller kris

Vi har ett ansvar att informera vid en stor händelse eller kris på lokal nivå. Här får du information om vilka kanaler vi använder för att kommunicera med de människor som bor, arbetar och vistas i kommunen.

Banner på svedala.se

Vid en större kris eller oväntad händelse lägger vi ut information i en banner på startsidan av svedala.se.

Facebook

Förutom att informera på svedala.se går information ut på Svedala kommuns facebooksida.

Digitala informationsskyltar

Vi kan även använda de fyra digitala vägskyltarna på E65:an och väg 108 för att informera vid en kris eller oväntad händelse.

Radio

Vid en kris eller oväntad händelser använder vi Radio P4 Malmöhus som ett komplement till andra kanaler.

Informationscentraler 

Vid exempelvis ett större elavbrott när våra digitala kanaler inte fungerar sätter vi upp  informationscentraler runt om i kommunen. Först och främst på kommunhuset på Åbjörngatan 7 i Svedala. 

Media

Vid en kris eller oväntad händelser informerar vi även media, så som Sydsvenskan, Skånskan och Lokaltidningen.

Krisinformation.se

Krisinformation.se förmedlar information från myndigheter och andra ansvariga till allmänheten före, under och efter en stor händelse eller kris.

Webbplats krisinformation.se

113 13

Ring 113 13. Sveriges nationella nummer för information vid allvarliga olyckor och kriser.

112

Om du är i behov av att ringa 112 men din telefon inte fungerar kan du besöka räddningstjänsten i Svedala för att få hjälp.

Adress:
Räddningstjänsten
Sjödikenvägen 2, Svedala

Karta och vägbeskrivning Räddningstjänsten i Svedala

Publicerad 2018-05-29 kl 12:21
Sidansvarig: Linda Holst
Uppdaterad 2021-10-26 kl 16:30