Skicka in din bygglovsansökan eller anmälan
Kontakt
För att vi ska kunna handlägga ditt ärende behöver din bygglovsansökan eller anmälan vara komplett.
Det innebär att du måste fylla i alla uppgifter och bifoga de handlingar vi kräver.
Varför är det viktigt?
Om handlingar saknas måste vi be dig att komplettera. Vi kan inte starta handläggningen förrän allt är komplett. Det förlänger tiden innan du får beslut.
Vilka handlingar behövs?
Det beror på vilken åtgärd du planerar. Du kan läsa mer om vad som krävs för just dina åtgärder under "Planera ditt projekt".
Skicka in via e-tjänst eller blankett
Du kan uträtta dina ärenden dygnet runt via våra e-tjänster. För vissa e-tjänster behöver du e-legitimation (BankID eller Freja eID). Har du ingen e-legitimation? Då kan du ladda ner och fylla i en blankett.
Hittar du inte e-tjänsten du söker? Kontakta oss så hjälper vi dig!