Vi använder kakor (cookies) för att följa upp hur du och andra besökare använder webbplatsen. Vår leverantör sammanställer den anonyma informationen. Du kan blockera kakor men då visas detta meddelande igen. Läs mer om kakor på Post- och telestyrelsens webbplats

Jag godkänner
Hoppa till huvudinnehållet Till startsidan

Lön och självservice

Foto: Sofia Byström/Scandinav bildbyrå

Kontakt

HR-enheten
Lönefrågor
040-626 80 00
heroma@svedala.se
HR-enheten
Övriga frågor
040-626 80 00
HRenheten@svedala.se

Vi använder oss av systemet Heroma Självservice för att ansöka om semester och ledigheter, registrera frånvaro och sjukdom samt andra arbetsförändringar. Du som anställd kan se i Heroma om din lön stämmer innan den betalas ut.

I Heroma självservice kan du även ändra information om din adress, barn och anhöriga. Information om barn behöver vi och Försäkringskassan ha om du är frånvarande för vård av barn. När du börjar arbeta hos oss be din chef om en genomgång av Heroma självservice. På intranätet under Stödsystem/Heroma finns en lathund med förklaring av de mest vanliga funktionerna.

Webbplats Heroma självservice

Lön

Du får normalt din lön utbetald omkring den 27:e varje månad för den månad du har arbetat. Beställ en A-skattsedel från Skatteverket och lämna till kommunens HR-enheten för att vi ska dra rätt skatt från din lön. Vi gör annars ett större skatteavdrag med 10 % av tabellvärdet enligt beslut från Skatteverket. Om du får lön från någon annan arbetsgivare är det bra att begära högre skatteavdrag för att inte få kvarskatt.

Är du timavlönad?

Du som har timlön får din lön utbetald efterföljande månad. Om du till exempel arbetar i juli betalas din lön ut i augusti.

Publicerad 2016-05-31 kl 12:40
Sidansvarig: Alexandra Ihd
Uppdaterad 2019-06-27 kl 10:52